Asiakkaat tyytyväisiä palveluihimme

Vuonna 2022 asiakkaittemme tyytyväisyys palveluihimme pysytteli edellisvuosien korkealla tasolla. Asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana eli asiakastyytyväisyyskyselyjen painotettu keskiarvo oli 4,0 (asteikolla 1–5).

Asiakasneuvontamme saamat arviot olivat jälleen erinomaiset: puhelinpalvelu, chat ja käyntiasiakaspalvelu saivat palvelualttiudesta arvion 4,6 ja asiantuntemuksesta arvion 4,5 (asteikolla 1–5).

Mittaamme palvelukykyämme sekä palvelujemme laatua ja vaikuttavuutta yleisillä asiakastyytyväisyyskyselyillä ja kohdennetuin palvelukohtaisin kyselyin.

Palvelukohtaisilla kyselyissä asiakkaat arvioivat palvelujen helppokäyttöisyyden keskimäärin tasolle 4,0. Myös PRH:n palvelutarjonnan hyödyllisyydestä asiakkaat antoivat arvosanan 4,0. Kehittämistoiveina olivat erityisesti laajemmat ja helppokäyttöisemmät sähköiset palvelut sekä ohjeistuksen selkeys ja ymmärrettävyys.

Asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana 2019–2022

Asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana perustuu asiakastyytyväisyyskyselyjen painotettuun keskiarvoon. Se on pysynyt 4,0:ssa vuosina 2019–2022 (asteikolla 1–5).

Ryhmä kehittämään asiakaskokemusta

Hyvistä arvosanoista huolimatta haluamme kehittää palvelujamme. Vuonna 2022 PRH:ssa aloitti toimintansa uusi asiakaskokemusryhmä. Sen tarkoituksena on yhdenmukaistaa ja kehittää asiakkaiden kokemaa palvelua kokoamalla asiantuntijat yhteen vaihtamaan tietoa ja keskustelemaan asiakaskokemukseen liittyvistä aiheista.

Asiakaskokemusryhmä koostuu prh:laisista, jotka työssään eri tavoin vaikuttavat PRH:n tuottamaan asiakaskokemukseen.

Palvelupisteessä siirryttiin ajanvaraukseen

Asiakaspalvelupisteessämme Helsingissä siirryttiin keväällä 2022 pelkästään ajanvarauksella annettavaan palveluun. Asiakkaat ovat ottaneet ajanvaraukseen perustuvan palvelumuodon hyvin vastaan.

Uusi väylä PRH:n palveluihin: Yrityksen reittiapuri

Yrityksen reittiapuri antaa kokonaiskuvan PRH:n tarjoamista palveluista ja kaupparekisteri-ilmoituksista yrityksen elinkaaren eri vaiheissa. Kaupparekisteriasioiden lisäksi sivustolla esitellään aineettomiin oikeuksiin liittyvät PRH:n palvelut.

Reittiapuri esittelee myös muita yritysten toimintaan liittyviä julkisia toimijoita ja palveluja.
Siirry Yrityksen reittiapuriin.Avautuu uuteen välilehteen