Siirry suoraan sisältöön

Teemme työtä asiakaskokemuksen kehittämiseksi

Visiomme ”Erinomainen asiakaskokemus – parasta viranomaispalvelua yhdessä” edellyttää, että kaikessa toiminnassamme asiakas on keskipisteenä.

Vuonna 2021 selvitimme, mitä asiakaskeskeisyys PRH:ssa nykyään tarkoittaa, ja mitkä ovat vahvuuksiamme ja kehittämiskohteitamme. Valmistelimme myös asiakaskokemustiimiä, joka tulevaisuudessa ohjaa asiakaskeskeisyyden kehittämistä PRH:ssa.

Lue lisää PRH:n ja muiden virastojen asiakkkuustyöstä.

Asiakkaat tyytyväisiä

PRH:n henkilöstön asiantuntemus ja palveluhenkisyys keräsivät jälleen paljon kiitosta, vaikka Suomessa elettiin jo toista peräkkäistä poikkeusvuotta.

Kysymme joka vuosi asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluumme. Asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana 4,0 (asteikko 1–5) pysyi edellisvuoden tasolla.

Niin ikään henkilöstömme palvelualttius ja asiantuntemus arvioitiin tuttuun tapaan korkeiksi. Kyselyissämme puhelin- ja chat-neuvonnan asiakkaat sekä palvelupisteen asiakkaat antoivat sekä palvelualttiudelle että asiantuntemukselle arvosanan 4,6.

Epidemia rajoitti asiakaspalvelua

Koronaepidemia vaikutti asiakaspalveluumme myös vuonna 2021. Palvelupisteemme Helsingissä oli joko suljettuna tai avoinna lyhennetyin aukioloin. Tämän seurauksena käyntiasiakkaiden määrä puolittui edellisvuodesta. Puhelinneuvonnan määrä väheni myös selvästi.

Vuoden 2021 aikana valmistelimme ajanvarauksen käyttöönottoa palvelupisteen asiakkaille.

Chat-robotti neuvoo kaupparekisteriasioissa suomeksi

Avasimme syksyllä suomenkielisen chatbot-palvelun, joka neuvoo kaupparekisteriasioissa vuorokauden ympäri.

Chatbot vastaa yleisiin kaupparekisteriasiointia koskeviin kysymyksiin ja ohjaa kysyjän lisätietoihin verkkosivuille, tarvittaessa arkisin päivällä myös asiakasneuvojillemme.

Chatbottimme on osannut vastata yli 80 prosenttiin sille esitetyistä kaupparekisteriin liittyvistä kysymyksistä.‍