Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaat

Kehitimme älykästä asiakaspalvelua

Kuluneena vuonna ryhdyimme kokeilemaan tekoälyn hyödyntämistä asiakaspalvelussa.
Pilottiprojektissa yhdessä Maahanmuuttoviraston ja Verohallinnon kanssa rakensimme tekoälyä hyödyntävän automatisoidun chat-palvelun eli chatbotin. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun suomalaiset valtion virastot kokeilevat yhteisen chatbot-palvelukanavan käyttöä asiakaspalvelussa.

PRH:n PatRek-chatbot palvelee ympäri vuorokauden vastaamalla englanniksi asiakkaiden yleisimpiin yrityksen perustamista koskeviin kysymyksiin. Tarvittaessa asiakas voi antaa kysymyksensä Verohallinnon tai Maahanmuuttoviraston chatbotin vastattavaksi.

Asiakastyytyväisyys yhä korkealla tasolla

Teknologian kehittymisestä huolimatta asiakaspalvelumme ytimessä ovat edelleen ihmiset. Tuttuun tapaan kysyimme asiakkailtamme, mitä mieltä he ovat palveluistamme.
Yleisessä asiakaskyselyssä henkilöstön palvelualttius ja asiantuntevuus arvioitiin korkeiksi. Enemmistö vastanneista oli tyytyväisiä palvelun laatutasoon.

Käyttäjät kokivat palvelumme varsin helppokäyttöisiksi ja tarpeellisiksi: arviot vaihtelivat 4:n molemmin puolin (arvosanat 1–5).

Teimme kuluneena vuonna useita asiakaskyselyjä netissä, tekstiviestitse ja paperilomakkeilla ja saimme niihin yhteensä noin 4 000 vastausta. Kiitos kaikille vastanneille! Kehitämme toimintaamme palautteenne perusteella.

Tietosuoja tarkastelussa

Valmistauduimme toukokuussa 2018 voimaan astuneeseen EU:n tietosuoja-asetukseen tarkentamalla käytäntöjämme. Päivitimme myös tietosuojaselosteemme, jotka löytyvät nettisivuiltamme helposti yhteen koottuina.

Koska PRH toteuttaa lakisääteistä tehtäväänsä ja lähtökohtaisesti rekisterit ovat julkisia, jokaisella on oikeus saada niistä tietoa. Joissakin tapauksissa tietojen luovuttaminen edellyttää käyttötarkoituksen selvittämistä tai esimerkiksi suoramarkkinoinnissa erikseen lupaa rekisteriin merkityltä henkilöltä.

Jokainen PRH:n pitämiin rekistereihin merkitty henkilö voi helposti ja maksutta tarkastaa, mitä tietoja hänestä on rekisteröity.

Chatbot

Tutustu ulkomaisten yrittäjien chatbot-palveluun

www.startingupsmoothly.fi